Muzeul și-a reînnoit identitatea vizuală

Pe lângă modernizarea clădirii principale și a parcului Muzeului Național Secuiesc, proiectat de Károly Kós, a fost reînnoită și imaginea instituției. În istoria de aproape 150 de ani a Muzeului,  este o piatră de hotar faptul că în complexul de clădiri recent reabilitat, proiectat inițial ca muzeu, au fost create spații care răspund nevoilor muzeologiei contemporane și care vor găzdui în curând expoziții cu o abordare complet nouă. În concordanță cu aceste schimbări, a devenit urgentă crearea unei noi identităţi vizuale, care să promoveze valoarea de vechime a clădirii şi  patrimoniul muzeal, dar cu elemente vizuale care să îmbrățișeze și tendințe moderne.

Vilmos Koter, director artistic și artist vizual, a conceput noul logo al Muzeului pe baza elementelor vizuale ale clădirii-monument istoric și ale colecțiilor sale, valorificând creativ tradițiile și identitatea poporului secuiesc. Noul logo are un design  clar şi echilibrat, bazat pe inițialele numelui Muzeului, care evocă forma specifică a pietrelor funerare. Culoarea de bază a noului logo este albastrul –  nuanța folosită de pictorii din Evul Mediu și Renaștere pentru a reda rochia Fecioarei Maria. Această culoare, care simbolizează devotamentul și glorificarea, completată de galben ocru, este folosită acum în comunicarea on-line și off-line și se reflectă și pe noua pagină web. Site-ul va fi actualizat în mod constant și va oferi informații generale, știri, evenimente și expoziții.